Droga Innowacji

Droga Innowacji

Autor: Sławomir Lachowski

Rok wydania: 2010
Wydawnictwo: Studio EMKA

Pożycz z naszej biblioteki     Kup w księgarni

Kto z nas, by nie chciał pracować ciężko, bawić się i zmieniać świat?

Ta książka traktuje o poszukiwaniu pomysłów, które mają szanse zmienić świat, i wyboistej drodze ich realizacji w biznesie. Bazuje na osobistych doświadczeniach i wiedzy, którą autor miał okazję sprawdzić w praktyce. Jest to także świadectwo czasu przełomu technologicznego i cywilizacyjnego, który stał się udziałem naszego pokolenia. Głównym „bohaterem” książki jest innowacja, nowatorskie rozwiązania, które pozwalają osiągać sukces w biznesie, wywierać wpływ na rzeczywistość i cieszyć się tym.
Strategia innowacji, czyli umiejętność znajdowania i wdrażania nowatorskich pomysłów, jest najlepszym napędem wzrostu przedsiębiorstw i całej gospodarki.

Czy takie kraje jak Polska mogą być innowacyjne?
Nowa Gospodarka daje szansę na włączenie się do procesu poszukiwania innowacji na innej drodze niż tradycyjne kapitałochłonne badania. Era informacji stwarza wolny dostęp do informacji, wymiany myśli i doświadczeń a globalizacja pozwala na wykorzystanie najnowszych wynalazków i nowoczesnych technologii w skali międzynarodowej.

Strategia mBanku jest przykładem przełomowej, burzącej innowacji, która wprowadza nowatorski model biznesowy; najpierw kreuje nowy rynek w swojej kategorii a następnie zwiększając jakość i zakres produktów stwarza zagrożenie dla największych graczy i liderów branży. Po dziesięciu latach działania, w 2010 roku, mBank jest trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby klientów, czwartym w Europie i piątym na świecie bankiem internetowym.

Przyszedł czas na zmianę metod zarządzania na takie, które będą odpowiadać wyzwaniom przyszłości. Ludzie nie chcą odkładać na jakąś odległą przyszłość marzeń o pracy wykonywanej z pasją w atmosferze zrozumienia i życzliwości. Zarządzanie według wartości eliminuje słabości praktykowanych powszechnie sposobów zarządzania, gdzie zysk jest najważniejszym, a często jedynym kryterium oceny efektów działania. Książka opisuje proces poszukiwania wartości mBanku oraz praktykę zarządzania przez wartości, która daje zdumiewająco pozytywne rezultaty.

Wartości konsekwentnie praktykowane w przedsiębiorstwie mają zasadniczy wpływ na kulturę organizacji, dając jej trwałą przewagę konkurencyjną, która znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych, satysfakcji pracowników i zadowoleniu akcjonariuszy.

 7 stycznia 2013

Grzegorz Dufajn na temat tej książki:

Początkowo nie mogłem zacząć czytać tej książki. Na każdej stronie autor wpadał w samozachwyt, jaki to mBank jest innowacyjny, super i ogólnie ekstra. Bardzo mnie to zniechęciło, bo sprawiało wrażenie że książka będzie próbą przekonania kolejnej liczby ludzi aby założyli w tym banku konta. Wynikało to z tego że jestem klientem od dłuższego czasu i wszystko wydawało mi się tak oczywiste, że nie wymaga dodatkowego komentarza. Jednak po zastanowieniu się wszelkie opisane przykłady, które są obecne od dłuższego czasu w mBanku czasem nie funkcjonują dobrze u konkurencji. Zatem w miarę czytania było tylko lepiej. Autor w prosty sposób wskazuje, jak można odnieść przewagę nad konkurencją poprzez samą kulturę organizacji. Wszystkie działania mają być autentyczne i prawdziwe, muszą być obecne na każdym etapie prowadzonej działalności.

Jednak nie może być to jedynie wydmuszka czy sam PR. Kluczem do sukcesu jest także skuteczne mierzenie wszystkiego, przewidywanie trendów na rynku oraz bliska współpraca z własnymi klientami.

 10 czerwca 2013

Zbigniew Zając na temat tej książki:

Istnieją dwa oceany: czerwony i niebieski. Czerwony ocean to sytuacja, którą można opisać krótko: niskie marże i silna konkurencja. Niebieski ocean to obszar przez nikogo nie zajęty, wody na których jesteś panem.

Bajka? nie droga z czerwonego oceanu do błękitnych wód to innowacja, która często jest mylona z wynalazczością. Innowacja polega na zrobieniu tego samego ale lepiej, niniejsza książka to Case Study jak z banku tradycyjnego (czerwony ocean) przejść do banku internetowego (niebieski ocean - mBank). Książka zawiera opisy, przykłady podjętych działań, materiały źródłowe, schematy biznesowe a wszystko jest oparte o osobiste doświadczenia autora w trakcie pracy przy tworzeniu mBanku. Książka to nie tylko „lukier” zawiera również przykłady krytycznych ocen mBanku. Ważne jest aby wsłuchiwać się opinie klientów z równoczesnym realizowaniem przyjętej strategii rozwoju. Konkurencja nie śpi i od razu kopiuje dobre innowacje więc trzeba zawsze być o krok do przodu aby czerwony ocean cię nie dogonił.

Partnerzy

© 2017 Fundacja Startup School  |  Polityka plików cookie  |  Zaloguj