Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera

Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera

Autor: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

Rok wydania: 2012
Wydawnictwo: Onepress

Pożycz z naszej biblioteki     Kup w księgarni

"Ryzykowne!", "Skazane na porażkę!", "To na pewno się nie przyjmie!"

A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords — odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie wróżył im wielkiego sukcesu… Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły niewyobrażalne zyski!

Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie. Czyżby nie były wystarczająco genialne? Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?

Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich… nieuporządkowanie i niedopracowanie! Ale czy wdrażanie innowacji można w ogóle w jakiś sposób uporządkować? Nadeszła pora, by zmienić sposób myślenia o tworzeniu nowoczesnych modeli biznesowych.

 6 lutego 2013

Krzysztof Gutkowski na temat tej książki:

Książka ta porządkuje koncepcje modeli biznesowych w jednym miejscu. Krok po kroku, na licznych przykładach objaśnia kolejne składowe przedsięwzięć internetowych. Przykładem omawianych "przedsięwzięć " jest Google, czy Facebook. Wykonanie książki jest oryginalne, dzięki czemu czyta się ją łatwo i przyjemnie. Liczne prezentacje idei w formie graficznej pozwalają na dodatkowe zrozumienie. Polecam.

 16 lipca 2013

Zbigniew Zając na temat tej książki:

Hura, mam super pomysł, ale zarobię miliony… STOP.

Pomysł jest ważny ale stanowi niestety tylko kilka procent twojego przyszłego biznesu. Istotne jest aby po euforii siąść i dokładnie na ile to możliwe go przeanalizować. Niniejsza książka w tym pomoże, pozwoli na wskazanie dziewięciu kluczowych elementów t.j.: kluczowych klientów, zasobów, struktur kosztów itp. i operacji na nich aby ocenić realia wykonywalności pomysłu.

Metodyka zawarta w książce pomoże też w kontaktach z: inwestorami, funduszami lub aniołami biznesu, którzy nie chcą czytać elaboratów napisanych drobnym maczkiem (nie mają na to czasu), chcą aby przedstawić im model biznesowy w miarę skondensowanej postaci np. jednej kartki papieru A4 (Lean Canvas) i tu właśnie pomoże ci ta książka wspomagając początek jak i rozwój biznesu, bo oprócz teorii są też przykłady z życia wzięte np. Skype, Amazon, Wii vs Xbox itp.

Partnerzy

© 2017 Fundacja Startup School  |  Polityka plików cookie  |  Zaloguj