Masz genialny pomysł na rozwój swojej firmy? Stworzyłeś doskonały w każdym calu model biznesowy? Posiadasz perfekcyjną koncepcję działań? To świetnie. A teraz przestań traktować te plany jak własne dziecko. Pozwól im zmieniać się w zgodzie z błyskawicznie ewoluującą sytuacją rynkową. Dzięki temu przestaniesz myśleć wąskotorowo i realizować niewolniczo kolejne punkty programu, a zaczniesz dostrzegać nowe perspektywy i pozaplanowe możliwości. Gdyby twórcy takich firm, jak Google, PayPal lub Starbucks, trzymali się swojego pierwotnego biznesplanu, prawdopodobnie nigdy byśmy o nich nie usłyszeli. Mówiąc krótko - otwórz się na plan B.
Weź do ręki tę nowatorską książkę i odważ się zdiagnozować problemy swojego modelu biznesowego, a potem wprowadź do niego niezbędne poprawki. Innymi słowy, skieruj firmę na nowy kurs! Skoncentruj się na pięciu elementach warunkujących rentowność każdego biznesu, czyli modelach: przychodów, marży brutto, operacyjnym, kapitału obrotowego oraz inwestycyjnym, i zredukuj ryzyko niepowodzenia do minimum. Pamiętaj, że połowiczny sukces, czyli znalezienie sposobu na biznes, który przynosi zyski, ale nie pozwala wykorzystać całego Twojego potencjału, jest równie problematyczny, jak całkowita klapa.