Dobra strategia zła strategia

Dobra strategia zła strategia

Autor: Richard P. Rumelt

Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: MT Biznes

Pożycz z naszej biblioteki     Kup w księgarni

Dobra strategia – zła strategia to konkretna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zastosowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:
- wysłanie człowieka na Księżyc,
- prowadzenie wojny,
- wypuszczenie na rynek nowego produktu,
- reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową,
- otwarcie szkoły społecznej,
- zainicjowanie programu rządowego.

Bez względu na skalę przedsięwzięcia, dobrze opracowana strategia jest podstawą sukcesu.

Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od wykorzystania wpływów w celu skutecznej koncentracji na wzroście – to rewolucyjne, a jednocześnie niezwykle pragmatyczne narzędzia, które można wykorzystać w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka.

Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest często rzeczą absolutnie nieoczekiwaną, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, powodują one, że co roku omija je wiele szans na rozwój i zwiększenie zysków.

Rumelt uważa, iż centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Pokazuje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować.

„Dobra strategia – zła strategia” wykorzystuje fascynujące przykłady z pola biznesu, organizacji non-profit i wojskowości, ożywiając w ten sposób oryginalne i pragmatyczne idee.

Partnerzy

© 2024 Fundacja Startup School  |  Polityka plików cookie